Dat ondernemen niet vanzelf gaat, maar veel tijd en aandacht vergt is wel bekend. Als zelfstandige moet je alles zelf kunnen, als ware een duizendpoot. Je core business; nieuwe klanten werven, adviseren, diensten leveren, factureren, debiteurenbeheer en tegelijkertijd je bedrijf in de markt zetten.
Samenwerken met marketing professionals geeft je de ruimte om meer bezig te zijn met waar jÃj als ondernemer goed in bent. De regio van Rotterdam zit vol met gedreven professionals en een aantal van hen heeft de weg al gevonden naar Goos Reclamemakers of Goos Online.
GCA Finance
Marco den Haan (GCA Finance) is zo’n Rotterdamse ondernemer. Hij vertelt ons over zijn business; “Veel ondernemingen worstelen vaak met onbetaalde vervallen facturen, moeizaam betalende en vaak ook ontevreden klanten. Dat zorgt voor cashflow problemen en onnodige afschrijvingen waardoor groei en investeringen uitblijven.†Marco is een financieel professional die het ondernemend Rotterdam ook graag wat gemakkelijker wil maken.
Vorig jaar is hij met ons de samenwerking aangegaan, dit licht hij graag toe; “Onze samenwerking begon met Goos Reclamemakers in de vorm van een campagne voorstel en het ontwerpen van nieuwe visitekaartjes. De ideeën die hieruit voortkwamen hebben wij goed kunnen gebruiken en leidde uiteindelijk naar een samenwerking met Goos Online. Eerst ontwikkelden we onze nieuwsbrief, waarna al snel onze website werd aangepakt. Op dit moment zijn we bezig met het optimaliseren van de vindbaarheid van de website en blijven we updaten met nieuwe features. De vraag hoe wij de samenwerking met Goos ervaren hoeft eigenlijk niet meer te worden beantwoord. Zeer tevreden zijn we en kijken uit naar de volgende projecten.â€
Fleur’s World
De enthousiaste, jonge styliste Fleur Veerman is eind vorig jaar met haar online webshop is gestart. Met een scherp oog voor de nieuwste trends geeft ze fashiontips. Fleur vertelt; “Fleur’s World is een platform waar je de nieuwste en leukste musthaves online kan shoppen, maar waar je ook achter mode en beauty weetjes kan komen in mijn blogs. Daarnaast bied ik ook verschillende mogelijkheden tot behulp van Styling aan.â€
Over de samenwerking met Goos Reclamemakers en Goos Online vertelt ze het volgende; “Het ging heel snel en makkelijk en er is goed geluisterd naar mijn wensen. Ik kreeg verschillende mogelijkheden voorgelegd voor de uitstraling van mijn logo en de uitvoering van de webshop. Binnen no time was mijn droom werkelijkheid!â€
Estic Insurance
“Ik ken Goos Reclamemakers vanuit het Sparta-business netwerk,†vertelt Patrick Monjé, Estic Insurance. Na een periode van 19 jaar bij dezelfde werkgever gewerkt te hebben, heeft hij de beslissing genomen om zelfstandig verder te gaan als verzekeringsmakelaar. “Daar horen zaken bij als een logo, een website, briefpapier, etc. Ik heb ik gekeken naar een partij die al deze facetten beheerst en kwam bij Goos uit.â€
De huidige verzekeringsmarkt kenmerkt zich dat verzekeraars steeds meer in hokjes gaan denken, omdat dat makkelijk is. Patrick’s ervaring is dat klanten niet of niet helemaal in het hokjessysteem van de verzekeraar passen en gelooft er niet in dat ondernemers en ondernemingen te standaardiseren zijn in een paar 'hokjes'. Dit gegeven heeft de ontwerper van Goos Reclamemakers ook meegenomen in het conceptvoorstel. “De presentatie overtrof al mijn verwachtingen. Er is heel goed geluisterd naar mijn verhaal en mijn wensen. Het ontwerp dat hieruit resulteerde was erg mooi maar vooral ook erg persoonlijk. Een op maat gesneden product dat mij en mijn bedrijf op een professionele wijze presenteert.â€
Goos Online
Ook Marcel Goos is een ambitieuze Rotterdamse ondernemer. Zo’n 2 jaar geleden heeft hij officieel het nieuwe bedrijf Goos Online gestart. Marcel vertelt; “Dan lees je ineens ‘Goos Online’. Ja, ja, tegenwoordig hebben wij ook een bedrijfstak die volledig gefocust is op het helpen om bedrijven online succesvol te maken. Eigenlijk doen wij dit al wat langer, 14 jaar om precies te zijn en met groot succes. Wij zien namelijk de enorme groei in online vraagstukken.â€
Thomas Groeneveld (accountmanager bij Goos Online) vertelt hierover: “Je merkt dat bedrijven steeds meer inzien wat de mogelijkheden zijn van een goed converterende website, een klantportaal of webshop. Door onze jarenlange kennis met kleine en grote projecten weten wij goed hoe we online vragen moeten destilleren tot een concreet probleem. Hier adviseren wij dan een online oplossing voor, die wij vervolgens ontwikkelen en optimaliseren.â€
Hier voegt Thomas aan toe; “Het geeft zo’n goed gevoel om te zien dat onze klanten echt baat hebben bij zo’n oplossing. Dit varieert van efficiëntere werkprocessen tot meer websitebezoek via onze online marketing campagnes.†Goos Online heeft daarnaast natuurlijk nog vaak een samenwerking met Goos Reclamemakers. “Vaak zit er overlap in het vraagstuk van een klant,†zegt Thomas. “Wij hebben dan niet één maar twee sterke teams waarmee we op maat een projectgroep kunnen samenstellen. Dit werkt super fijn, omdat we zo voor iedere klant het beste product kunnen leveren en dat voor bijna alle vragen rondom marketing, online- en offline communicatie.â€
Ook graag even in de nieuwe editie van MKB Magazine bladeren? Dat kan hieronder!