Goos Online heeft in de zomer van 2019 een nieuwe website voor Ferwerda gerealiseerd. Bij de oplevering van de website gaven ze aan een nieuw logo te willen.
Ons werkproces
Normaal gesproken is de volgorde bij dit soort projecten anders. Voordat we een nieuwe website gaan realiseren bespreken we alle wensen in een intakegesprek. Meestal is dit het moment dat de wens voor een nieuw logo en huisstijl naar voren komt, maar het kan wel eens anders lopen.
Creatie
Tijdens de ontwerpfase wordt er druk geschetst voor een nieuw logo. In deze fase wordt er druk geëxperimenteerd met diverse fonts (lettertypes) die het beste passen bij de nieuwe uiting. Tussendoor wordt er op de studio met meerdere ontwerpers naar de schetsen gekeken en op geschoten en besproken, om de ontwerpen zo goed mogelijk aan te scherpen.
De kleuren voor de huisstijl zijn tijdens de ontwikkeling van de website al gekozen, deze hebben wij voor de huisstijl aangehouden en doorgezet.
Een project van formaat
Een van de projecten die zij als eerste wilden aanpakken was de buitengevel, hierop moest het nieuwe logo geplaatst worden. Het oude logo is direct op de gevelbekleding bevestigd en bij verwijdering bleven de oude boorgaten zichtbaar. Het verzoek is dan ook om dit met het nieuwe logo zo veel mogelijk af te dekken.
Het logo aan de zijkant van het pand is maar liefst 16 meter lang. Het blauwe vlak hebben we opgebouwd uit losse acrylaat alupanelen (150x300cm). Door de panelen strak tegen elkaar aan te monteren krijg je een naadloos resultaat. De gefreesde letters worden vervolgens met afstandhouders op de panelen gemonteerd.
Voorbeelden
Hieronder vind je een overzicht van de diverse huisstijl elementen die wij voor hun al omgezet hebben.
Contact
Marcel is te bereiken via 0180 68 32 15 en marcel@goosrm.nl